A webáruházban történő vásárlás

1.A Webáruházban folytatott tevékenység

A Webáruházban a Szolgáltató kerti kellékeket, vegyszereket, vetőmagokat, gépeket stb... értékesít, melyet Vásárló igénye szerint házhoz szállít a Vásárló részére. A Webáruházban megjelenített termékek megvásárolhatók a Webáruházon keresztül online és jelen ÁSZF 1. pontban meghatározott üzlethelyiségben.

2.Regisztráció

A Webáruház tartalmának megtekintéséhez, valamint a Holnapon történő megrendeléshez, regisztráció nem kötelező. Ha a Vásárló mégis regisztrálni szeretne, akkor azt a Webáruház felületének felső részén található, „Belépés” feliratra kattintást követően tudja kezdeményezni. A megjelenő felületen a „Fiók létrehozása” felirat alatt az e-mail címének megadását, majd a „Fiók Létrehozása” gombra kattintást követően megjelenő regisztrációs felület értelemszerű kitöltésével, majd a „Regisztráció” gombra kattintva tud. A regisztrációs felületen a következő adatokat szükséges megadnia a Szolgáltató részére:

Keresztnév

Vezetéknév

Email cím

Jelszó

születési idő (megadása nem kötelező)

Vásárló továbbá ezen a felületen tud a Szolgáltató hírlevelére feliratkozni a felirat mellett található jelölő négyzet kipipálásával. Vásárlónak a regisztrációhoz el kell fogadnia a jelölő négyzet kipipálásával az Adatvédelmi Szabályokat. A regisztráció sikeréről a Szolgáltató e-mailben tájékoztatja a Vásárlót, melyben a Vásárló egy összegző felület segítségével áttekintheti az általa a regisztráció során megadott adatokat.

Vásárló jogosult a regisztrációját bármikor törölni info@stihlgazdabolt.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Szolgáltató köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. Vásárló felhasználói adatai a törlést követően 5 munkanapon belül eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód. 

A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Vásárló a felelős. Amennyiben Vásárló tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót. Vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

3.Megrendelői adatok megadása

Vásárlót a regisztrációt követően, a rendszer az „Adatlap” felületre navigálja, ahol Vásárló meg tudja adni a megrendeléshez szükséges számlázási és szállítási címét, (irányítószám, város, utca, házszám, ország adatok megadásával) cég megrendelő esetén a cégnevét, valamint mobil számát. Vásárlónak emellett lehetősége van az otthoni telefonszámát is megadnia a Szolgáltató számára, és a fent megadott címet elnevezéssel illetni, például „lakás”, „munkahely”. Vásárló Szolgáltató számára megjegyzést, a „További információk” felirat mellett található felületen tud írni. Vásárló a Szolgáltató számára megadott adatait az oldal alján található „Mentés” gombra kattintást követően tudja elmenteni. Az így megjelenő „Címeim” felületen tudja Vásárló ellenőrizni az általa megadott cím helyességét, valamint lehetősége van további cím megadására, az „Új cím hozzáadása” gombra kattintva. Ezt követően, Vásárló az oldal alján található „Vissza a fiókodhoz” feliratra kattintással visszatérhet a „Fiókom” felületre ahol a korábban megadott adatait módosítani tudja, illetve a „Kezdőlap” feliratra kattintva lehetősége van válogatni a Webáruházban eladásra kínált termékek között.

4.Megrendelés

Vásárló a Webáruházban megrendelhető, kategóriákba rendezett termékek között a Webáruház „Kezdőlap” felületén termékcsoportok nevére kattintást követően, valamint az „Al oldalon” a felület bal oldalán található „Kategóriák” felirat alatt megtalálható alkategóriák között böngészhet, és választhatja ki a megrendelni kívánt terméket. Vásárlónak lehetősége van a Webáruház jobb oldalán található „Nagyító” ikon mellett, a kereső mezőt kitöltve, az általa megvásárolni kívánt termékre név, vagy típus szerint is rákeresni. Ha a Webáruházban eladásra meghirdetett valamely termék megfelel a Vásárló keresésének, akkor a rendszer azt megjeleníti. A Webáruház bal oldalán található „Termék szűrő” felirat alatt található felület segítségével Vásárló a termék vételárának beírásával és/vagy az egyéb adottságok megjelölésével (jelölő négyzet kipipálásával) lehetősége van a termék csoportokra rákeresni, szűkíteni. A keresés, szűkítés eredményeképpen a termékek ugyan úgy jelennek meg, mint a fenti menüpontok esetén. Ugyan úgy lehetőség van lapozásra és a termék részletes tulajdonságainak megtekintésére is.Vásárló a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, egyéb választható tulajdonságáról, a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat. Vásárló a termék jellemzőiről tájékoztatást nyújtó felületen található „Kosárba” gombra kattintva választhatja ki a megrendelni kívánt terméket és helyezheti virtuális kosarába, és ugyanezen a felületen tudja megadni termék mennyiségét, a mennyiség pontos beírásával. A kosár tartalmát Vásárló a Webáruház jobb oldalán, a "Kosár" felirat alatt megtalálható rövid összegző felület segítségével ellenőrizheti. A „Fizetés” gombra kattintva a Vásárlót a „Vásárlás összesen” felületre navigálja a Webáruház. A „Vásárlás összesen” felületen a Vásárló részletesen megtekintheti és ellenőrizheti a kosárba helyezett termékek listáját, a termékek bruttó árát, a megrendelni kívánt darabszámot, a szállítási költséget valamint az összegző táblázat alján a megrendelése végösszegét. Ezen a felületen a Vásárló még bármikor módosítani tud kosarának tartalmán, hiszen lehetősége van arra, hogy töröljön terméket kosarából az „X” gombra kattintva, illetve a termék mennyiségén (darabszámán) is változtatni tud a darabszám pontos beírásával a „DB” oszlopban, illetve a „+” , „-„ jelek segítségével. A „Vásárlás folytatása” gombra kattintva Vásárlót a Webáruház visszanavigálja a termék jellemzőiről tájékoztatást nyújtó felületre, ahol Vásárló folytathatja a Webáruházban történő böngészést. Amennyiben a Vásárló a megrendelés megkezdését megelőzően nem lépett be, úgy lehetősége van a „Fiók” felirat alatt található „Regisztrált már?” kérdés alatt található „Katt ide” feliratra kattintás után, az e-mailcíme és jelszavának megadását követően a „Bejelentkezés” gombra kattintva belépni az oldalra. Amennyiben a Vásárló korábban még nem regisztrált az oldalon jelen ÁSZF 5.2. pontjában meghatározott módon, úgy választása szerint az „Új vásárló” felirat alatt folytathatja a vásárlást a „Fizetés vendégként” gombra kattintással, mely esetben a megrendelés folytatásához jelen ÁSZF 5.2. pontjában meghatározott adatokat szükséges a Szolgáltató részére megadnia Vásárlónak majd a „Mentés” gombra kattintva elmentenie vagy a „Fiók létrehozása” gombra kattintással regisztrálhat a Webáruházba a jelen ÁSZF 5.2. pontjában meghatározott módon. A Webáruházban történő regisztráció előnye, hogy Vásárló a Webáruházban gyorsabban tudja leadni a megrendelését, mivel a szállítási és számlázási cím a megrendelés során automatikusan megjelentik a felületen, a regisztráció során megadott adatokkal. A Vásárló, ha lefelé görget a felületen, megjelenik a „Szállítási módok” pont, ahol választhat a szállítási módok közül, a „Válasszon szállítási módot” felirat alatt található lehetőségek közül, a megfelelő jelölő kör bejelölésével. Vásárlónak a megrendelés folytatásához el kell fogadnia jelen ÁSZF-et és adatkezelési szabályokat a jelölő négyzet kipipálásával. Tovább görgetve az „Üzenet” felirat alatt biztosított felületen Vásárlónak lehetősége van megjegyzést fűzni a megrendeléséhez. Tovább görgetve a Vásárló a „Fizetési mód kiválasztása” ponthoz érkezik, ahol választhat a rendelkezésre álló lehetőségek közül. Ha Vásárló választott a rendelkezésre álló lehetőségek közül és mindent rendben talált a megrendelésével kapcsolatban, akkor, ha a Vásárló rákattint a kívánt fizetési módra, a Webáruház a „Rendelés összesítő” felületre navigálja, ahol megjelenik a választott fizetési mód, illetve a megrendelése végösszege. A „Vissza az előző oldalra” gombra kattintva Vásárló visszatérhet a „Vásárlás összesen” felületre, a „Megerősítem a megrendelést” gombra kattintva pedig elküldheti megrendelését a Szolgáltatónak. A megrendelés tehát a „Megerősítem a megrendelést” gombra kattintással jön létre, mellyel a Vásárlónak fizetési kötelezettsége keletkezik a Szolgáltató felé.

5.Adatbeviteli hibák javítása

Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Webáruház felületén bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, akár a saját fiókjában (Vásárlói adatok módosítása), akár a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból az „x” gombra kattintva, szállítási cím módosítása stb.). Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím).

6.Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Vásárló által elküldött ajánlat megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja a Vásárló részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.

Ha Vásárló rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében. Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül, nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

Az e-mailben küldött automatikus visszaigazolással a Szolgáltató még nem fogadja el a megrendelésünket, ez még nem jelenti a szerződés létrejöttét, mivel a visszaigazolás mindösszesen a megrendelésünk eladóhoz való megérkezését igazolja. Így adott esetben tévedésből vagy programhiba miatt visszaigazolt alacsony ár vagy készlethiány esetén a Szolgáltató nem köteles a termék leszállítására az automatikus visszaigazolásban foglalt feltételekkel.

A szerződés akkor jön létre, amely időponttól kezdve abból a felekre nézve jogok és kötelezettségek származnak, ha a kereskedő a visszaigazolást követően egy újabb e-mailben (ez a gyakoribb) vagy például telefonon értesíti a fogyasztót a megrendelés teljesítéséről, a termék postára adásáról (a futárcégnek való átadásáról) vagy az üzlethelyiségben való átvétel lehetőségéről. E visszaigazoló e-mail vagy telefon Szolgáltató részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és Vásárló között.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.